Historiska museet
 
 
 

Lättläst

Vårt kulturarv tillhör alla.
Detsamma gäller Historiska museet.
Vi ska vara ett museum för alla.
De här sidorna är till för dig
som av olika skäl vill ha lättläst text.

Kom gärna tillbaka hit fler gånger.
Vi kommer att lägga ut allt mer material.
Historiska museet har många fantastiska föremål,
och människor som tycker om att berätta.
 

 
 

Utställningar

Här hittar du information om våra utställningar.
Historiska museet har föremål från stenåldern till medeltiden.

 
 

Historia

Här kan du läsa om historia på lätt svenska.
Följ med genom tidsepokerna från stenåldern till medeltiden.

 
 
 

läs mer på andra sidor

 
 

 
uiqt|wBqvnwHpq{|wzq{si5{muiqt|wBqvnwHpq{|wzq{si5{mqvnwHpq{|wzq{si5{m